Hati Seorang Ayah


“Abah, nak 10 ringgit” kita mesti biasa buat ayat ni kan? Abah, Abi, Bapak, Papa, Ayah, Baba.. walaupun panggilannya berbeza tapi untuk orang yang sama. Seorang lelaki yang sedaya upaya mencari nafkah dalam membesarkan anak-anaknya. Jarang sekali kita bicara hal ayah.

Orang garang, bercakap bila perlu dan kurang menunjukkan kasih sayang. Mungkin ini alasan bila ditanya kenapa kita kelihatan kurang mesra dangan ayah tapi PERCAYALAH apa yang kita nampak dari segi zahir berbeza dengan batinnya. Jauh disudut hati seorang ayah ini, amat menyayangi anak-anak. Cuma mungkin dia tak pandai menunjukkan kasih sayangnya.

Seorang yang dipertanggungjawabkan untuk menyediakan segala makan dan pakai kita. Jarang sekali kita cuba menyelongkar akan kepayahan seorang insan yang dipanggil ayah ini. Mungkin kita kenyang diwaktu dia sedang lapar. Pernah tak kita fikir betapa susahnya seorang ayah berkerja keras dari pagi sampai ke petang dan hasilnya diberi kepada anak-anaknya. Benar, itu adalah tanggungjawab tapi sejauh manakah kita bersyukur bila dikurniakan seorang ayah yang bertanggungjawab??

Demi melihat anak-anaknya berjaya dan sentiasa merasa gembira, banyak sangat keringat si ayah perlu korbankan. Apa yang dibenak fikirannya ialah “Biarlah aku kerja susah, janji anak-anak aku tidak berlapar”.

Begitulah nilai kasih sayang seorang ayah. Jadi pada mereka yang masih ada ayah, hargailah dan gembirakanlah hati mereka.. TAK TERBALAS SETITIK PELUH AYAH dalam membesarkan kita…

Entri ! Blog Informasi Nakal Dan Panas ! Credit to http://beritamyon9.blogspot.com/2013/10/hati-seorang-ayah.html

Hati Seorang Ayah Permalink http://sapaceroh.blogspot.com/2013/10/hati-seorang-ayah.html

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s