Year 2015 Malaysia Public Holiday Calendar


Takwim 2015 Malaysia Calendar. Hari Kelepasan Am Tahun 2015 Tarikh Cuti Sekolah dan Senarai Cuti Umum di Malaysia. Kalendar 2015 School Holidays, National and Public Holidays in Malaysia. Year 2015 Maklumat awal tarikh cuti dan peristiwa rasmi di Malaysia tahun 2015.

Kalendar 2015 Malaysia dan Tarikh-Tarikh Penting

Year 2015 Malaysia Public Holiday Calendar

Jadilah insan cemerlang yang mampu mentadbir waktu dengan bijaksana. Uruskan Masa dengan merancang jadual kehidupan, kerja dan percutian berpandukan Tarikh-Tarikh Rasmi dan Penting merujuk Kalendar Takwim 2015. Usah tergolong dalam golongan manusia yang rugi. Masa lebih beharga dari Emas dan Berlian. Setiap detik yang berlalu tidak akan kembali lagi.

Tarikh Cuti Umum 2015 dan Senarai Hari Kelepasan di Malaysia

Year 2015 Malaysia Public Holiday Calendar

Ajaran Islam tidak menggalakkan manusia mensia-siakan waktu. Sepertimana perihal kisah kehidupan manusia yang dipetik dari Al Quran dalam Surah Al Asr sebagaimana firman Allah S.W.T

Demi Masa. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Melainkan, orang yang beriman, dan beramal soleh. Dan (mereka yang) mengajak ke arah kebenaran dan mengajak dengan sabar
— Surah Al Asr (1-3)

Dalam surah ini, Allah menekankan betapa pentingnya masa. Time is Relative. Masa dalam kehidupan manusia adalah suatu Tempoh yang diberikan oleh Allah kepada kita sebagai Khalifah Mukabumi yang setiap detik, masa, waktu dan setiap tarikh juga peristiwa yang berlaku sepanjang kehidupan di dunia ini hanyalah satu ujian dari-Nya.

Takwim 2015 Malaysia

Year 2015 Malaysia Public Holiday Calendar

Berpandukan huraian tafsir Surah Al Asr, Allah menekankan bahawa manusia itu (semuanya) dalam keadaan kerugian. Tidak kira siapapun, selagi bergelar manusia, kita berada dalam kerugian. Adakah kita Golongan manusia yang hidup dalam kerugian. Tanpa iman, amal dan dakwah ke jalan yang benar, walaupun manusia merasa bahagia, namun tanpa disedari sebenar-benarnya kehidupan mereka di dunia adalah merana dan di akhirat kelak lebih sengsara.

Tarikh dan Peristiwa penting yang ditetapkan dalam Kalendar Tahun 2015 – Tertakluk kepada Perubahan Semasa. Year 2015 Malaysia Public Holiday Calendar. Alhamdulillah! dengan Doa sesama makhluknya. Semoga Allah memelihara kita agar tidak tergolong dalam golongan yang rugi. In Sya Allah. Sila ke abcSEOxyz Gudang untuk Muat Turun atau Download Infograpic Malaysia 2015 Calendar.

Source: Year 2015 Malaysia Public Holiday Calendar
Permalink: http://www.hootoh.my/2014/07/year-2015-malaysia-public-holiday.html

Leave a comment